5 tips die e-facturatie tot een succes maken

Je leverancier vraagt om een e-factuur of je factureert aan de Rijksoverheid? Moeilijk of lastig? Nee hoor! In slechts een paar stappen zet je e-facturatie ‘aan’! E-facturatie is niet alleen een noodzakelijke verplichting, het maakt je administratieve proces efficiënter, betrouwbaarder en bovendien real-time. Je hebt meer grip op je onderneming tegen lagere administratieve lasten. Zo kun je veel beter de focus houden op wat voor jou en je organisatie belangrijk is: ondernemen!

eVerbinding geeft je in deze blog 5 tips om te komen tot succesvolle e-facturatie binnen je organisatie.

Tip 1. Check je software

Is jouw financiële software klaar om e-facturen in UBL te ontvangen en verwerken? Waarschijnlijk wel! Steeds meer softwarepakketten zijn UBL ready en Simplerinvoicing FULL. Simplerinvoicing FULL betekent dat de software e-facturatie volledig geïntegreerd heeft en gebruik maakt van het open e-facturatienetwerk. Het is de meest veilige en betrouwbare manier van het uitwisselen van e-facturen en maakt bovendien echte Machine-2-Machine facturatie mogelijk. eVerbinding meldt je automatisch aan bij Simplerinvoicing en maakt je organisatie direct bereikbaar voor iedereen die je een e-factuur wil sturen!

Bekijk hier de aangesloten software en de mogelijkheden.

Tip 2. Zet e-facturatie ‘aan’ in je software

Is je software Simplerinvoicing FULL via eVerbinding? Dan is het alleen een kwestie van e-facturatie ‘aan’ zetten. Het is dan namelijk mogelijk om te werken via een veilige verbinding met het e-facturatienetwerk en de gebruikte software. Maak een account aan en ga van start! Bekijk hier het actuele overzicht van met e-Verbinding gekoppelde software waarin je e-facturatie ‘aan’ kunt zetten.

Tip 3. Digitaliseer je volledige administratieve proces

Het is mogelijk om je volledige administratieve proces al in te richten alsof alle facturen al elektronisch binnenkomen. Werk zoveel mogelijk met UBL-bestanden, en als het niet anders kan met pdf-bestanden. Op deze manier laat je je organisatie wennen aan elektronische facturatie!

Tip 4. Activeer je leveranciers

Vraag aan alle leveranciers of ze je een e-factuur willen sturen. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk echte e-facturen ontvangen omdat deze via een veilig netwerk en foutloos geadministreerd kunnen worden. Je zult zien: veel leveranciers zijn reeds in staat om een UBL e-factuur te sturen vanuit hun financiële software! Gebruikt je leverancier boekhoudsoftware waaruit hij een UBL e-factuur kan versturen, dan is dat aanzetten dus een fluitje van een cent.

Tip 5. Geef zelf het goede voorbeeld

Ga het gewoon doen! Het is natuurlijk wel belangrijk om je klanten van deze wijziging op de hoogte te brengen. Dit is ook gelijk een mooi moment om je organisatie eens op een andere (innovatieve) manier voor het voetlicht te brengen. De ervaring leert dat veruit de meeste klanten het prima vinden om een UBL e-factuur te ontvangen.

Enthousiast geworden? eVerbinding is een complete oplossing op het gebied van de automatisering van de factuurverwerking. Ze helpen je graag met het succesvol maken van UBL e-facturatie voor jouw organisatie!


Gerelateerd


Er kunnen nu even geen reacties worden geplaatst.