Trap er niet in: 10 veelgemaakte fouten bij digitaal factureren

Dit artikel is geschreven door Peijke Jansdaal van BCT en in eerste instantie hier gepubliceerd.

Als je het onderwerp plat slaat, dan wil eigenlijk iedere organisatie dezelfde drie dingen op het gebied van digitaal factureren: zo min mogelijk tijd eraan besteden, foutloos werken en kosten besparen. En die eerste twee hebben meestal nog met die laatste te maken ook nog.

De doelstellingen zijn dus vrij duidelijk. Maar toch gaat er in de uitvoering om dit te bereiken nog heel wat fout. Eén (schrale) troost: Heb je één van onderstaande vergissingen gemaakt? Je bent zeker niet alleen…

In dit artikel de eerste #5 veelgemaakte vergissingen op het gebied van digitaal factureren. De laatste #5 vergissingen lees je in deel 2 van deze blogserie.

Kanttekening

Bij de ‘vergissingen’ in dit artikel wil ik graag de volgende kanttekening plaatsen: technologie gaat vooruit. Sterker nog, technologie gaat ieder jaar sneller vooruit! Zo snel zelfs dat Prof. Jan Rotmans spreekt over een verandering van tijdperk in plaats van een tijdperk van verandering.

Dat betekent dat voor meerdere ‘vergissingen’ in dit artikel geldt dat ze wellicht ooit (misschien niet eens zo heel lang geleden) de beste of meest logische keuze waren. Echter in perspectief van het jaar 2017 zijn het wel degelijk vergissingen. Want in deze disruptieve tijden betekent stilstand achteruitgang!

De vergissingen per categorie

De vergissingen in dit artikel kunnen verdeeld worden over de volgende vijf categorieën:

 


Gerelateerd


Er kunnen nu even geen reacties worden geplaatst.