DDi traint en verbetert de DDi Transaction Robot

12 Oct 2017  |  Digitalisering

Eerder dit jaar lanceerde DDi, softwareontwikkelaar uit Hoofddorp, de DDi Transaction Robot voor Financiële dienstverleners. Nu, in de nieuwste versie van de Digitale Postkamer, DDi 3.5, is met name de automatische classificatie weer flink verbeterd.

De TA Robot classificeert steeds meer (tot wel 70%) van alle binnenkomende berichten zonder tussenkomst van de gebruiker. Berichten worden automatisch toegevoegd aan het juiste dossier en de werklijst van de juiste behandelaar.

Doorgetrainde Transaction Robot beschikbaar in nieuwe versie Digitale postkamer

Door de inzet van de Digitale postkamer voor Financiële dienstverleners worden alle emailberichten, gescande post, webaanvragen, extranet downloads direct bij binnenkomst door de TA robot opgevangen en ingelezen. De robot haalt automatisch cruciale gegevens, zoals polisnummer, relatienummer, namen, (e-mail) adressen, schadenummers, kentekens, et cetera uit de berichten/documenten. Met name in de automatische classificatie o.b.v. schade- en relatienummer en in de matching van de achternaam is de TA Robot aanzienlijk beter geworden.

Na een performance test bij een grote verzekeraar blijkt dat meer dan 60% van alle berichten direct na ontvangst automatisch aan het juiste dossier en de werklijst van de juiste behandelaar kan worden toegevoegd.

“Door deze techniek te blijven doorontwikkelen en het trainen van de TA Robot wordt het handmatig sorteren van alle berichten (in de ruimste zin van het woord) en het uitvoeren van repeterende handelingen bij de verwerking ervan in de nabije toekomst volledig geëlimineerd. Dat is onze missie, ”aldus Thom Menssink, Directeur bij DDi.


Gerelateerd


Er kunnen nu even geen reacties worden geplaatst.