Deze website zal per 1 september 2018 niet meer bereikbaar zijn

Nederlandse retailers laten kansen liggen voor e-factureren

03 Oct 2016  |  Adoptie

E-mail is een belangrijke bron van omzet voor Nederlandse retailers, maar er blijven kansen onbenut. Dit is een van de bevindingen in het rapport ‘E-mailmarketing biedt omzetkansen voor connected commerce’ van Bronto Software, marktleider op het gebied van commerce marketing automation.

Nederlandse retailers laten volgens het onderzoek kansen liggen op het gebied van ‘connected commerce’: de integratie van de verschillende marketing- en verkoopkanalen, waarbij de shoppingervaring van de fysieke winkel en online naadloos in elkaar overgaan.

Zo ontvangt op dit moment slechts 15 procent van de Nederlandse consumenten altijd of regelmatig een digitale factuur via e-mail nadat ze een product in een fysieke winkel hebben gekocht, terwijl bijna de helft (49%) van de respondenten aan geeft graag zo’n e-factuur te willen ontvangen.

Een e-factuur biedt uitstekende mogelijkheden om de online- en winkelaankoophistorie van klanten met elkaar te combineren, terwijl zo aanbiedingen en andere promotionele content onder de aandacht van de klant kan worden gebracht. Een ruime meerderheid (66%) van de respondenten staat open voor dit soort additionele content; onder jongeren (16-24 jaar) is dit zelfs 81%.

Bron


Gerelateerd


Er kunnen nu even geen reacties worden geplaatst.