Deze website zal per 1 september 2018 niet meer bereikbaar zijn

Hoe e-factureren kan bijdragen aan de customer journey

15 May 2017  |  Adoptie, Betalen, E-factureren

Hoezo is het factureringsproces een obstakel in de klantreis? Waarom niet juist een aantrekkelijk tussenstation voor de reiziger op weg naar klanttevredenheid. Tegelijkertijd pak je als bedrijf meteen de slag naar digitale transitie. Praat eens met AcceptEmail over het creatief toepassen van AcceptEmails. Ze hebben hier interessante ideeën over.

Voorbeeld 1

Stel je bedrijf verkoopt musicaltickets of hotelovernachtingen. Of je bent een luchtvaartmaatschappij. En je wil je klanten graag optimaal van dienst zijn door ze een bedenktijd aan te bieden. Tegelijkertijd wil je uitstralen dat je dienst geen vrijblijvende optie is. Jij hebt immers een zaal/hotel/vlucht te vullen en je moet dus snel weten waar je aan toe bent.

Stuur dan je boekers een AcceptEmail die 24 uur geldig is. Deze techniek maakt het mogelijk om real time de inhoud van een reeds verzonden mail aan te passen. Na 24 uur vervalt de boeking en wordt het online betaalverzoek op afstand ongeldig gemaakt door tekst- en kleuraanpassing. Betaalt de klant wél binnen de vervaltermijn, dan kleurt het betaalverzoek per direct van blauw naar groen ten teken dat de reservering bevestigd en betaald is.

Voorbeeld 2

Of je bent een aanbieder van telefoonabonnementen-plus-toestel. Dan kun je AcceptEmail gebruiken om aanbetalingen mee te innen van nieuwe klanten die online of telefonisch een nieuwe Apple iPhone of Samsung Galaxy bestellen. Voordat er iets de deur uitgaat, doe je een credit check op de nieuwe klant. Hiervoor is allerlei software op de markt waarmee je met behulp van data uit het verleden en kansberekeningen een voorspelling kunt maken of iemand waarschijnlijk wel of niet zijn rekening gaat bestalen.

Afhankelijk van de credit score zijn er drie opties/processen die in werking treden:

  1. “Groen“ krijgt toestel + simkaart direct op rekening toegestuurd
  2. “Rood“ krijgt niets
  3. “Geel“ krijgt, afhankelijk van de score, een AcceptEmail van € 50, € 100 of € 150.

Na betaling worden telefoon en simkaart opgestuurd en gaat het contract in. Maandelijks wordt het bedrag hiervoor dan geïncasseerd. Hiervoor wordt een SEPA-mandaat afgegeven, ook met AcceptEmail. Het bedrag van de aanbetaling is daarmee een soort tegoed dat opgebruikt kan worden. Het effect: het billing proces is zowel bedrijfsvriendelijk (fraudepreventie bij nieuwe klanten) als klantvriendelijk.

Lees het volledige bericht hier

Source: https://www.linkedin.com/pulse/word-ook-een-klantreisbureau-peter-kwakernaak


Gerelateerd


Er kunnen nu even geen reacties worden geplaatst.