5 manieren om in Google te adverteren

digital-marketing

Google Advertising. Het komt in veel verschillende vormen voor: Search, Display, YouTube. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Om een goede marketingmix te kunnen samenstellen is het echter belangrijk om te weten welke opties er precies zijn. Ook wil je weten wat ze inhouden. In deze blog vertellen de SEA-specialisten van B&S Media je daarom meer over de advertentiemogelijkheden binnen Google. Zo kun jij de juiste keuzes maken.

Google Search

De bekendste manier van online adverteren is het gebruik van Google Search. Met deze dienst binnen Google Ads ontwerp je kleine tekstadvertenties, die boven de organische zoekresultaten van de zoekmachine verschijnen. Of – en waar – jouw advertentie getoond wordt, is afhankelijk van het zoekwoord, de kwaliteit van de landingspagina en jouw maximale bieding per klik.

Google Display

Het internet bestaat uit meer dan alleen de Google Zoekmachine. Natuurlijk vang je hier al veel potentiële klanten mee af. Het wil echter ook lonen om ook op andere websites te gaan adverteren. Hiervoor heeft Google het Display Netwerk opgericht. Dit zijn websites, die zich bij de technische grootmacht hebben aangemeld. Zij stellen ruimte ter beschikking voor een of meerdere advertenties. Binnen Google Display kun jij – als adverteerder – aangeven op welke relevante pagina’s jij het liefst zou willen adverteren.

Retargeting

Hebben potentiële klanten jouw website bezocht, maar hebben ze nog geen conversie gedaan? Dan wil je jouw producten of diensten graag opnieuw onder hun aandacht kunnen brengen. Dit doe je met retargeting – ook wel remarketing genoemd. Internetgebruikers krijgen dan jouw beeld- of tekstadvertenties op andere websites te zien. Deze kun je naar wens personaliseren. Zo is de kans groot dat er alsnog een conversie valt.

Google Shopping

Ben jij – als ondernemer – in het bezit van een webshop. Dan kan het zeker lonen om Google Shopping toe te passen. Met deze dienst kun met jouw producten in de zoekmachine – of een aangesloten website – adverteren. Zoekt iemand dan naar jouw product? Dan wordt deze – vaak tegelijk met die van de concurrent – getoond. De prijs en productafbeelding zijn hierbij goed zichtbaar, waardoor jouw aanbod meer aandacht krijgt.

YouTube

Tot slot is er nog YouTube. Dit kanaal – waarin video’s een hoofdrol spelen – is bij iedere internetter bekend. Ook hier kun je via Google adverteren. Dit wordt ook wel YouTube- of video-adverteren genoemd. Net zoals bij gewone televisie, worden er bij de filmpjes van YouTube dan advertenties getoond. Dit kan op verschillende manieren.