Live Chat voor de bankensector

Banken bieden veel verschillende diensten aan, verzekeringen, hypotheken, sparen, beleggen, pensioen en leningen. De meeste van deze diensten gaan over belangrijke zaken voor consumenten, denk maar aan de hypotheek voor het allereerste huis, of het opbouwen van pensioen om later te genieten. Omdat dit zulke belangrijke zaken zijn, hebben mensen vaak vragen en zijn ze kritisch over de diensten die ze willen aanschaffen. Met Live-Chat is het voor klanten mogelijk om 72 uur in de week te helpen, ook buiten de kantoortijden van de bank.  Dit is voornamelijk prettig omdat de banken al vroeg sluiten en in het weekend niet bereikbaar zijn voor vragen.  

De Live-Chat heeft voor zowel klanten als voor de bank toegevoegde waarde. Het heeft toegevoegde waarde voor de klant omdat ze meteen antwoord krijgen op hun vraag of worden doorgestuurd naar de juiste persoon voor hun vragen. Voor de bank heeft het vooral een ontlastende functie. Er komen minder vragen binnen via de andere kanalen. Met Live-Chat wordt ervoor gezorgd dat de klant meteen zijn verhaal kan doen, hierdoor voelt hij zich gehoord zonder dat dit meteen tijd van de bankmedewerker kost. De mail die van de Live-Chat wordt ontvangen bevat alleen de belangrijkste gegevens en de contactgegevens van de klant.  

Het grootste voordeel van Live-chat is het feit dat het een laagdrempelige manier van contact opnemen is. Het is namelijk makkelijker voor mensen om te chatten dan om te bellen. Ook krijgen ze sneller reactie dan wanneer zij een contactformulier invullen.  Doordat de chatspecialist specifieke vragen stelt kan het antwoord van de klant vaak al gevonden worden of kan de medewerker van de bank zeer snel antwoord geven omdat de gegevens die benodigd zijn voor het beantwoorden van de vraag al bekend zijn.  

Door de uitgebreide openingstijden van Chatkracht hoeven klanten niet meer tijdens hun pauze op het werk contact te zoeken met de bank met de kans dat ze in de wacht terecht komen. Chatkracht is namelijk geopend van 09:00 tot 21:00 doordeweeks, op zaterdag van 10:00 tot 17:00 en op zondag van 12:00 tot 17:00. Een bedrijf kan zelf bepalen of zij in het weekend de chat online willen zijn.  

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*